Veľké modernizačné programy železníc robia radosť okrem samotných železničiarov, majiteľov stavebných firiem a dodávateľov bezpečnostných techológií aj politikom. Vedia ukázať, aké stavby sa im podarilo zorganizovať a pritiahnuť pre ne eurofondy. Ak by sa obrovské modernizácie železničného koridoru nepodujala spolufinancovať EÚ, ich logika by sa na Slovensku hľadala ťažko. Krajina totiž nikdy nebude patriť medzi silných tranzitných hráčov.
No vláda Mikuláša Dzurindu napriek tomu na modernizačnú vlnu naskočila a jej nasledovníci nemali problém sa viezť tiež. A pripraviť problémy tým, ktorí budú vládnuť po voľbách. Brusel totiž prispeje podstatne menej, ako železničiari i ministerstvo dopravy očakávali. Pôvodné nádeje, že únia pokryje plných 85 percent hodnoty investície, sa nenaplnili. Spoluúčasť štátu bude oveľa vyššia.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?