Veď prečo aj, keď sa na pohľad takmer nezmenil? Moju zvedavosť prebúdza pohonná jednotka tejto najvýkonnejšej a najvybavenejšej verzie, akú len môžete získať. Veď si len predstavte. V časoch, keď už aj prémiové modely bieda dokopala do nižších a úsporných – turbami prepĺňaných kubatúr, automobilka Mazda verná vlastným tradíciám (napríklad ešte stále vyvíja Wankelov motor) si dovolí do svojho CX-5 vpratať 2,5-litrový štvorvalec a ešte k tomu bez turba... Už som napísal, že som zvedavý, musím však doplniť aj fakt, že som aj minimálne trochu skeptický.
Mazda CX5 Skyactiv - G 194 AWD Zdroj: MAZDA
Solídna klasika
V kokpite si najprv všímam štíhlejšiu formovanú palubnú dosku. Do jej stredu už displej multifunkčného rozhrania HMI nie je zapustený, ale módne z nej trčí ako tablet. Aj naďalej však dotykovú obrazovku vrúbia široké rámiky, preto vyznieva dosť staromilsky. Inak ma obklopuje na model hlavného prúdu pozoruhodný luxus s vysokým podielom kvalitnej kože a mäkkých plastov. K najvyššej štandardnej výbave Revolution Top patrí aj kompletná zostava asistenčných systémov, audiosústava Bose, adaptívny tempomat, inteligentný brzdový systém... až do tej miery, že takmer niet čo nad jej rámec objednať.
Mazda CX5 Skyactiv - G 194 AWD Zdroj: MAZDA
Ak mám hodnotiť architektúru interiéru ako celku, potom je to solídna klasika s ešte robustnejším a vyšším stredovým panelom, ktorá mi imponuje. Chválim predné sedadlá s plným elektrickým servisom za to, že sa mi sedí vskutku pohodlne, ich bočné vedenie však hodnotím len ako priemerné. Keď počas dlhej jazdy
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?