Matador Holding, na ktorého čele stojí priemyselník Štefan Rosina, vnímal investície v Rusku ako štart ďalšej expanzie na tomto trhu. Do krajiny prišla firma koncom roka 2013, v čase, keď sa trh javil ako jeden z hlavných motorov rastu celého automobilového priemyslu. Európu v tom čase už piaty rok trápili klesajúce predaje a okresávanie kapacít výrobcov. Rusko s medziročnými skokmi na úrovni desiatok percent bolo pre manažérov automobiliek zasľúbenou krajinou, ktorá mala v dlhodobom horizonte dokonca nahradiť Nemecko ako európskeho lídra vo výrobe vozidiel.
Odvážne plány
Keď Matador pred dvoma rokmi ohlásil zámer postaviť v areáli ruskej automobilky GAZ v Nižnom Novgorode vlastný závod, firma hovorila o plánoch dosiahnuť objem výroby na úrovni štyroch miliónov eur ročne. Š. Rosina zase odhadoval, že v horizonte dvoch rokov bude fabrika zamestnávať 150 až 200 ľudí. Dnes už je jasné, že predpokladané čísla zostanú aj tento rok nedosiahnuteľné. Prudké oslabenie rubľa pod vplyvom medzinárodných sankcií a kolapsu cien ropy otriaslo celým automobilovým sektorom a problémom sa tak nevyhli ani Slováci.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?