Ide o ambiciózny plán, lebo táto stratégia inteligentnej výroby je pre väčšinu firiem stále opradená množstvom mýtov. Aj na Západe Majú len najväčšie podniky jasnú predstavu, čo vlastné inteligentný priemysel znamená a ako ho implementovať.

Dnes už je fabrika, pri ktorej sa investícia vyšplhala na viac ako 22 miliónov eur, z čoho takmer päť miliónov poskytol štát vo forme stimulov a prácu v nej má postupne nájsť 170 ľudí, v prevádzke. Zatiaľ nejde na plnú kapacitu, lebo areál závodu sa ešte dokončuje hlavne z pohľadu logistiky. Dokončenie je naplánované na prvý polrok tohto roka.

Ťahá ich rast automobiliek

„Naši zákazníci medziročne rastú. Výstavba závodu je reakciou na to, čo sa deje u nich. Vidíme, aké plány majú na ďalší rok, a ak chceme s nimi držať krok, potrebujeme túto investíciu v čo najkratšom čase,“ hovoril pri predstavení investície generálny riaditeľ Matador Holdingu Martin Kele.

Dcéra Matador Automotive získala vlani nový projekt na dodávku štrukturálnych dielcov pre bratislavský závod Volkswagen, kde sa v tomto roku začne výroba novej generácie modelu Volkswagen Touareg a kompletne už bude na Slovensku vyrábať aj luxusné SUV Porsche Cayenne. Neoficiálne sa hovorí aj o produkcii modelu Audi Q8.

Okrem toho Matador Automotive dodáva dielce aj pre automobilku Suzuki v maďarskom Ostrihome, ako aj českú Škodu Auto, no najmä pre novú generáciu modelu Audi Q7 vyrábaného v Bratislave. Firma dodáva aj pre priamych dodávateľov finalizačných fabrík, ktorí taktiež rozširujú výrobu.

Stíhať požiadavky zákazníkov

Cieľom Matadoru je, aby skupina stíhala plniť požiadavky zákazníkov nielen dnes, ale aj o rok alebo o päť rokov. Nový závod je preto postavený modulárne, čo znamená, že v prípade nových zákaziek ho bude možné ďalej rozširovať podľa aktuálnych potrieb. Z tohto dôvodu firma kúpila aj susediaci pozemok a celý proces výroby a internej a externej logistiky si pomocou simulácie nastavila tak, ako keby na ňom už stála ďalšia hala.

Priemysel 4.0 je metodológia, skúsenosti a smery. Je na každej firme, akú cestu si zvolí k naplneniu cieľov.

Rozhodnutie nasadiť v skupine prvky Priemyslu 4.0 je podľa šéfa IT Matadoru Igora Šubu dnes už nevyhnutnosť a nie nejaká módna záležitosť. Zároveň však každá firma musí brať do úvahy svoju víziu, stratégiu a to, čo chce týmito krokmi dosiahnuť. „Ak chceme udržať krok s našimi zákazníkmi a uspieť, toto je jediná cesta. V automotive biznise máme rôznych zákazníkov, každý z nich má svoj životný cyklus, tempo, takt a u nás sa to zbieha. Na všetky tieto potreby musíme reagovať v reálnom čase a bez týchto princípov to jednoducho nejde,“ hovorí I. Šuba.

Matador chce mať výkladnú skriňu inteligentného priemyslu

Igor Šuba Zdroj: Matador

Klienti od nich explicitne nasadenie nových prvkov inteligentnej výroby nevyžadujú. Pre nich je najdôležitejšie, aby Matador dodával v požadovanej kvalite a dohodnutom čase. Lenže sú to práve nemecké automobilky a ich veľkí systémoví dodávatelia, ktorí

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa