Aj na tomto príklade vidieť, ako na Slovensku zľudoveli diskonty. Konkrétne najmä jeden. Lidl nenamotal spotrebiteľov len na pravidelné tematické týždne, ale poriadne zatlačil na konkurenciu agresívne nízkymi cenami a postupne pracoval aj na zvyšovaní kvality sortimentu.
Opustil koncept ponurého obchodu s lacnými trvanlivými potravinami na paletách a dnes jeho predajne patria k špičke potravinárskeho maloobchodu. Z Lidla sa stala značka, ktorá nenecháva ľudí chladnými. Buď ho chvália, alebo ním opovrhujú s výčitkou, že predáva haldu nekvalitných lacných potravín z dovozu.
Je však dosť dobrý na to, aby doň chodili pravidelne nakupovať aj ľudia, ktorí zjavne nemajú hlboko do vrecka a nejdú len po cene. Ako napríklad v jednej časti Bratislavy, kde v sobotné dopoludnie môžete pred Lidlom parkovať aj vedľa luxusnej Tesly. A zrejme stojí za úvahu, či kúpiť trstinový cukor v špecializovanom bio obchode alebo v porovnateľnej kvalite za zlomok ceny v diskonte.
Diskontné siete nepotrebujú byť za každú cenu v drahých „áčkových“ bratislavských nákupných centrách
No svet
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?