Ešte na začiatku roka 2020 sa značky a firmy okrem večnej témy rastu a profitability venovali najmä spotrebiteľským návykom meniacim sa smerom k uvážlivejšiemu konzumnému správaniu alebo sa sústreďovali na ekologické a environmentálne témy a trvalo udržateľný rozvoj, lebo tieto otázky sa ukazovali ako veľmi dôležité faktory spotrebiteľského vnímania firiem a značiek. Potom však nad svetom preletela čierna labuť, ktorá zmenila v podstate úplne všetko. Svet má zrazu nové koordináty a vôbec nie je jasné, čo bude v budúcnosti. V súčasnosti žijeme v „úzkom hrdle“ dvoch paralelných, súčasne pôsobiacich udalostí s potenciálom veľkej zmeny – technologickej revolúcie a pandémie. Nevieme, ako to dopadne, ale môžeme sa pozrieť, ako na to reagoval marketing a reklama.
Všetci rovnako
Lockdown a karanténa boli najmä v prvej vlne pre súčasný svet bezprecedentnou situáciou. A marketing na to reagoval. Pamätáme si rôzne verzie reklám s jednotnou tematikou „zostaňte doma“. A keďže neexistoval žiadny overený návod, ako na to, vzniklo veľké množstvo podobných videí s rovnakou témou: „My značka X sme v tom s vami a môžete sa na nás spoľahnúť.“ Mali prakticky rovnaký scenár, dramaturgiu a celkový filmový storytelling. K vizuálne najkrajším patril Jeep, zaujala aj IKEA, ktorá stavila na vizualitu svojich infografických návodov.
Od druhej polovice roka však akoby pandémia z reklamných a marketingových aktivít vymizla.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?