Vývojom v tejto oblasti sa zaoberá aj firma GoodAI z Prahy. Založil ju Slovák Marek Rosa, ktorý tam pred ôsmimi rokmi prišiel navrhovať videohry. Verí, že práve rozmýšľajúci stroj bude zásadný evolučný krok pre ľudstvo. A musí byť pri tom.
Do projektu GoodAI ste vložili vlastných desať miliónov dolárov z predaja dvoch videohier. To sa im muselo riadne dariť.
Na európske pomery celkom áno. Zjavne je množstvo hráčov, ktorí túžia niečo tvoriť. Zo Space Engineers sa predalo viac ako jeden a pol milióna kópií, z Medieval Engineers zatiaľ niečo okolo 150-tisíc kópií. Inšpirovalo ma Lego a aj v týchto hrách ide o tvorbu vesmírnych lodí alebo stredovekých hradov a interakciu s nimi.
Úspech hier mi dovolil investovať do oblasti, ktorá ma zaujímala už od pätnástich rokov. GoodAI bol prvé dva roky najprv spin-off herného štúdia Keen Software House. Od júla je to už samostatný dvadsaťčlenný tím.
Umelá inteligencia je veľmi široký pojem. Na čo sa zameriavate?
Na všeobecnú umelú inteligenciu, general AI. Existuje ešte úzka umelá inteligencia, narrow AI, ktorá je optimalizovaná na určitú oblasť: samojazdiace autá, virtuálne asistentky alebo systémy na rozoznávanie tvárí. Ide o to, že jeden algoritmus môže skvele rozpoznávať značky pri ceste a rýchlosť protiidúceho auta, ale nevie odpovedať na otázku, aký vysoký je Mount Everest. Je to ale základ pre všeobecnú AI.
Vie sa aj úzka AI učiť a ,,premýšľať"?
Áno. Ale len jedným smerom. Povedal by som, že to nie sú dva rôzne druhy umelej inteligencie. Úzka AI je prvým krokom ku všeobecnej AI. Veľa poznatkov pri vývoji berieme práve z úzkej umelej inteligencie. Ale nechceme byť označovaní za tých, ktorí vylaďujú nejaký druh úzkej AI.
Z krátkodobého hľadiska by to bolo možno jednoduchšie. Z toho dlhodobého by nás to mohlo zviesť na scestie. Ono sa to možno nezdá, ale celková vízia môže mať pri podnikaní aj vývoji zásadný vplyv na drobné krôčiky, ktoré k nej vedú.
Ako si teda máme predstaviť všeobecnú umelú inteligenciu?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?