Pre milióny ľudí je futbal vášňou, no len pre niektorých sa stane miliónovým zárobkom. Výkon najúspešnejšieho slovenského futbalistu bol na vrchole jeho kariéry v talianskom veľkoklube SSC Neapol oceňovaný sumou tri a pol milióna eur ročne. Následným prestupom do Číny túto sumu ešte znásobil. Úspešná futbalová kariéra sa postupne chýli ku koncu a čoraz aktuálnejšou sa stáva otázka, ako nadobudnuté bohatstvo dlhodobo zhodnocovať.
Odchod z talianskeho Neapolu mu umožnil narábať so silnou značkou vlastného mena voľnejšie. Svetoznáme meno Hamšík tak dnes zdobí aj luxusné talianske víno. Nápadov na realizáciu má banskobystrická futbalová superhviezda okolo seba veľa. V podnikaní je dôležité mať v prvom rade oporu v rodine a rozhodnutia robiť s chladnou hlavou, zdôrazňuje v rozhovore pre týždenník TREND futbalista Marek Hamšík a jeho otec Richard.
Kariéra po kariére. Aký je život športovca po poslednom zápase?
Vnímate svoje meno ako obchodnú značku?
MH: Teraz už áno, predtým možno nie. Profesionálny šport sa dnes s podnikaním prelína napríklad na sociálnych sieťach, kde všetci veľkí športovci so svojím menom pracujú ako so značkou.
V talianskom tíme SSC Neapol ste si za jedenásť rokov vybudovali kariéru futbalovej legendy. V roku 2019 ste však prestúpili do čínskeho klubu Dalian Yifang. Čo bolo motiváciou na túto zmenu?
MH: Je pravda, že tá prvá bola finančná. Také podmienky ako v Číne vám nedajú nikde inde na svete. Alebo teda dajú, ale Real Madrid ma nechcel. (Smiech.) Ponuka, akú som dostal, sa v mojom hráčskom veku neodmieta a myslím si, že väčšina futbalistov by sa zachovala rovnako.
Ide o súčasť postupného ukončovania hráčskej kariéry a prípravu na prácu so zarobeným kapitálom?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?