Pixel Federation odštartoval s ďalšími troma spoločníkmi v roku 2007 a dnes má odhadovanú valuáciu 30 miliónov eur. Jeho najúspešnejšiu hru TrainStation hrávajú mesačne dva milióny ľudí.

Klasická teória manažmentu hovorí, že firma na zvládnutie rastu potrebuje procesy a formálne štruktúry. Ako je to v prípade Pixelu? „Verím tomu, že firemná kultúra zje na raňajky stratégiu a víziu. Že ak je firemná kultúra nesprávna, nepomôže ani najlepšia vízia a stratégia,“ znie krátka odpoveď výkonného riaditeľa Pixelu Š. Šicka.

Dlhšia je o tom, že kým na „platové triedy, organizačnú štruktúru a ďalšie veci“ (bez irónie) si pixelisti najali špecialistu so skúsenosťami z veľkej konzultačnej firmy, Š. Šicko sa stará najmä o to, aby jeho firma neprišla o inovačnú iskru. A manažovať treba aj tú.

Tým skôr, že množstvo budúcich, potenciálne kľúčových projektov prichádza vo forme impulzívnych podnetov zvnútra. Aj hlavný titul pixelovského portfólia TrainStation začal vyvíjať tím ľudí, ktorí sami chceli hrať vlakovú hru na Facebooku.

Manažér roka 2016 Šimon Šicko verí na spravodlivosť vo firemnej kultúre
Manažér roka je tradičné ocenenie udeľované týždenníkom TREND už od roku 2005. Päticu nominovaných zostavuje redakcia, o držiteľovi titulu rozhodujú hlasovaním osobnosti hospodárskeho života z TREND Barometra spolu s čitateľmi TRENDU a TREND.sk.

Profily nominovaných sme uverejňovali postupne od 17. augusta. Hlasovanie v 12. ročníku ankety bolo spustené 19. októbra a skončilo sa 2. novembra. Víťaza sme vyhlásili 8. novembra na slávnostnom večeri TREND TOP 2016.

Manažér roka 2016 - profily nominovaných

„Keďže tu nebola výraznejšia konkurencia a skupiny vlakových nadšencov boli celkom veľké, mohli sme sa o niečo oprieť aj z marketingového hľadiska,“ spomína Š. Šicko. Celý tento „systém“ sumarizuje firemný slogan Players To Players – Hráči hráčom.

Firemná kultúra v Pixeli znamená spravodlivosť a transparentnosť. „Transparentnosť umožňuje, aby sme boli spravodliví. Môžem zamestnancovi povedať: dávam ti takéto odmeny, lebo sme mali takéto ciele, takáto bola realita, takáto je delta,“ hovorí Š. Šicko. Ako CEO sa snaží byť veľmi priamočiary a nič nefejkovať: „Lebo ľudia sú smart a prídu na to.“

Partneri projektu:

Official image partner:

Manažér roka 2016 Šimon Šicko verí na spravodlivosť vo firemnej kultúre