Igor Slanina sa stal dočasným riaditeľom novej Slovenskej televízie a rozhlasu – STVR. Na tomto poste zotrvá iba do septembra, napriek tomu ho čaká mnoho výziev. I. Slanina je dlhoročný úspešný manažér, a preto sa ho TREND pýtal na plánované kroky, stratégie a ciele, ktoré chce za svoje krátke pôsobenie v STVR dosiahnuť.
Prečo ste sa rozhodli prijať ponuku riaditeľa slovenskej verejnoprávnej televízie a rozhlasu?
Bol som pozitívne prekvapený, že som bol na túto zodpovednú pozíciu oslovený práve ja. Považoval som to za veľkú výzvu. A keďže som časť svojho profesionálneho života strávil v televízii, tak som sa rozhodol túto ponuku prijať.
Keď ste tam nastupovali, museli ste si byť vedomý výziev, ktoré sa s STVR viažu. Ako ste ich vnímali?
Toto je skutočne veľká výzva a po dvoch týždňoch, čo som v pozícii dočasného riaditeľa, som stále presvedčený, že Slovenská televízia a rozhlas má veľký potenciál a svoje nezastupiteľné miesto v spoločnosti.
Hovoríte STVR. V akej fáze je premena RTVS na STVR?
Zmeny prebehli, zákon je prijatý. Som dočasne poverený inštitúciu riadiť. V týchto dňoch sa STVR zapisuje do obchodného registra.
V takej veľkej organizácii si všetko vyžaduje čas. Snažím sa na to pozerať spôsobom, že máme manažérsky rozdelené kroky, ktoré by mali viesť k tomu, že keď bude zvolený generálny riaditeľ, všetky potrebné náležitosti budú pripravené.
Kedy budú diváci vidieť na obrazovkách logo STVR?
Z môjho pohľadu, a to sa nejdem hrať na nejakého superodborníka v marketingu, logo nie je to kľúčové, prečo majú ľudia chodiť do práce. Ľudia majú mať zamestnanie, ktoré ich baví, majú tam chodiť radi, majú tam mať dobrú atmosféru. Slovenská televízia a rozhlas vznikla k 1. júlu. Spustili sme proces, ktorý je omnoho viac analytický ako to, že meníme logo. Ale na konci dňa, samozrejme, prebehne rebranding z RTVS na STVR a z môjho pohľadu to skôr budeme smerovať k budovaniu značiek Slovenskej televízie a Slovenského rozhlasu. Pri tom, ako sa budovala RTVS, išlo toto delenie úplne do úzadia. Ale STVR je tvorená Slovenskou televíziou a Slovenským rozhlasom a tieto značky by podľa mňa mali byť kľúčové a nosné. Keď som sa pozeral do minulosti, myslím, že prvý rebranding, keď vznikala Jednotka a Dvojka, trval rok. Druhý rebranding trval takisto rok. Teraz vznikol okolo tejto témy podľa môjho názoru až neprimerane veľký tlak, no logo v tomto okamihu nepovažujem za kľúčovú vec.
S televíziou máte dlhoročné skúsenosti. Ako ich chcete využiť?
Päť rokov som strávil v Media RTVS, čo je separátna entita. Riešil som však každodenný chod televízie, keďže som bol zodpovedný za predaj reklamy, ktorá sa prelínala cez program, spravodajstvo, a teda cez celú štruktúru. Takže v zásade ma nečakalo nič neznáme. Skôr som bol prekvapený z atmosféry, ktorú som pred svojím príchodom vnímal ako vybičovanú.
Dokážete prispieť k jej upokojeniu?
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?