Investičné stálice majú novú spoločnosť. Ku klasickým trvalkám typu energetika či finančné služby sa prikmotril maloobchod. V biznis kruhoch sa retail spomína ako veľmi zaujímavý investičný cieľ. Inak to nebolo ani na novembrovej konferencii TRENDU, kde sa hovorilo o fúziách a akvizíciách. Zaznelo, že maloobchod dnes medzi podnikateľmi nadobúda povesť investičného hitu.

Už menej sa hovorí o rizikách a nástrahách tejto brandže, hoci na ne upozorňujú nielen analytici, ale aj samotní biznismeni.„Retail nie je miesto pre improvizácie, chyby sa neodpúšťajú a sú veľmi drahé,“ vystríha analytik investičnej skupiny Penta Dejan Kostič. Na úskalia maloobchodu ukazuje napriek tomu, že Penta má za sebou veľmi úspešnú story s poľským maloobchodným reťazcom Żabka plus niekoľko ďalších živých projektov, s ktorými sa jej darí. A dôveru skupiny v maloobchod vidieť aj na tom, že retailové projekty dnes tvoria vyše tretinu hodnoty portfólia Penty.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa