Štyritisíc kilometrov, ktoré som strávil za volantom modelu Scenic, mi ukázalo tri hlavné výhody tohto atraktívneho elektromobilu. Keď sa posadíte na zadné sedadlá, okamžite vnímate kráľovský komfort, ktorý vás obklopuje. S ohromujúcim priestorom na kolená, až 278 milimetrov, si môžete s ľahkosťou preložiť nohu cez nohu a stále budete mať dostatok miesta. To platí aj pre ľudí s vyššou postavou. Nevídané.

Podlaha je kompletne rovná a Renault sa postaral aj o zábavu pre tých, ktorí cestujú vzadu. Jednoduchým sklopením lakťovej opierky sedadla sa zrazu objaví šikovný držiak na telefón alebo tablet, čo vám umožní pohodlne sledovať obľúbené filmy alebo čítať e-knihy. A ak by ste si potrebovali nabiť zariadenia, k dispozícii sú aj dve USB-C zásuvky hneď na dosah ruky.

Perfektný dojazd

Pokiaľ ide o jazdné vlastnosti, Scenic sa ukazuje ako výnimočne pohodlný spoločník na dlhé cesty. S výkonom 160 kW (220 k) síce nie je navrhnutý na pretekárske okruhy, ale ponúka dostatočnú dynamiku na svižné predbiehanie aj pri vyšších rýchlostiach. Jeho efektívny pohon v kombinácii s veľkou batériou zaručuje pôsobivý dojazd. Dlhodobý dojazd sa v mojom prípade pohybuje priemerne na úrovni 509 kilometrov, čo je absolútne uspokojivé a nevyvoláva strach pred vybitou batériou. Ide o druhú z veľkých výhod, ktoré som pri Scenicu spozoroval.

Spotreba sa ustálila na hodnote 18 kWh/100 km a znateľne ju nezvyšuje ani zapnutá klimatizácia, ktorá počas tohto horúceho leta išla neustále. Vzhľadom na priestorovú ponuku vozidla a jeho vonkajšie rozmery je táto hodnota excelentná, a to predovšetkým v porovnaní s konkurenciou. Netreba zabúdať, že Scenic má rázvor až 2 785 milimetrov a kolesá vysunuté úplne do rohov karosérie dlhej 4 470 mm, čo vysvetľuje už spomínanú veľkú a priestrannú kabínu. Mimochodom, kufor má objem 545 litrov, a ak sklopíte zadné operadlá, narastie na 1 670 litrov.

Intuitívna rekuperácia

Výborne sa pracuje s reguláciou rekuperácie pomocou pák pod volantom. Disponuje štyrmi úrovňami, tak-že vyhovie každému jazdnému štýlu a typu vodiča. Niekto má rád silné brzdenie motorom, iný dlhé „plachtenie“. V meste oceníte fakt, že auto brzdí aj bez toho, aby ste sa dotkli brzdového pedála – dá sa na to ľahko zvyknúť a jazda je tak ešte komfortnejšia. Naopak, na diaľnici či okresných cestách nemusí byť okamžitý odpor rekuperácie želateľný, a tak sa neraz stane, že si radšej užívam schopnosť vozidla nehlučne plachtiť krajinou.

Čo sa týka nabíjania, Renault prichádza s prísľubom nabíjacieho výkonu až 150 kW. To je však len krátkodobá špička. V praxi nemusíte byť vždy na dostatočne rýchlej nabíjačke, ale ak áno, nabíjanie je stabilné, hoci nie také výkonné, ako sľubuje špičkový údaj. Z 15 na 80 percent sa auto obvykle nabije za 40 minút, ale napríklad z 20 na 70 percent to dokáže niekedy aj pod 20 minút. Ak sa práve nechystáte na dlhú jazdu, nemusíte na nabíjačke stráviť viac času, než je potrebné. Nie je dôvod batériu zbytočne tlačiť do stavu, ktorý neplánujete vyjazdiť.

Ak spojíte svoj život s elektromobilom, tak si jednoducho zvyknete na to, že nabíjate pár minút pred samoobsluhou, potom pred rýchlym občerstvením, a keď vám praží slnko na fotovoltiku na streche domu, tak aj z domácej nabíjačky. A to sa potom nazbiera, takže nakoniec som dlhodobé nabíjanie absolútne neriešil a všetko sa dialo tak akosi samo, mimo mojej pozornosti. Isteže, treba povedať, že je to aj tým, že v okolí Bratislavy je infraštruktúra pomerne hustá, a keďže máme nabíjačku aj v budove redakcie, aj po ceste obchvatom domov, aj v našej dedine, je to ľahké. V niektorých oblastiach Slovenska s tým môže byť väčší problém, no situácia sa kontinuálne zlepšuje.

Infotainment od Googlu

Treťou výhodou Renaultu Scenic je infotainment, ktorý využíva služby od Googlu a radí sa k tomu najlepšiemu, s čím sa dnes môžete v autách stretnúť. Má rýchlu reakciu a zároveň umožňuje inštaláciu rôznych aplikácií. Z nich využívam najmä tie, ktoré poradia najbližšie nabíjačky.

Scenic je aj vďaka infotainmentu elektromobil zodpovedajúci nárokom 21. storočia. Ak sa napríklad do infotainmentu Google prihlásite cez svoj účet, všetko sa personalizuje, napríklad aj poloha sedadla. To je už luxus ako z vyššej triedy. 

Krátke správy

Q5 aj so šesťvalcom

Prvú generáciu uviedli na trh v roku 2008, teraz Audi Q5 prichádza už v treťom vydaní. Tretia generácia prináša dizajnové zmeny a vďaka mnohým detailom je optimalizovaná aerodynamika a aeroakustika. Všetky verzie sú pri uvedení na trh vybavené technológiou MHEV plus, ktorá podporuje spaľovací motor, znižuje emisie a zároveň zvyšuje výkon. Vrcholom ponuky je SQ5 – motor V6 so zdvihovým objemom tri litre produkuje 270 kW (367 k).

Športovejší Superb

Štvrtá generácia modelu Škoda Superb sa už ukázala aj v športovej verzii Sportline. Výbavu tradične charakterizujú dizajnové prvky v lesklej čiernej farbe, napríklad rám masky chladiča a kryty vonkajších spätných zrkadiel. Dominantou interiéru sú predné športové sedadlá s masážnou funkciou.

Tradičné gran turismo

Značka Aston Martin sa nevzdáva koncepcie pohonu V12. Dvanásťvalec najnovšie uvádza v modeli Vanquish, ktorý produkuje výkon 614 kW (835 koní) a rovných 1 000 Nm krútiaceho momentu. Pri tomto gran turisme sú poháňané výhradne zadné kolesá, čo sa dnes už často nevidí.

Ďalšie dôležité správy

Range Rover Evoque ponúka skvelú úroveň luxusu, technológie a – čo je možno najdôležitejšie – štýlu.
Neprehliadnite

Range Rover Evoque zatieni konkurenciu famóznym odhlučnením, ponúka však podstatne viac