Automobilka Jeep debutovala na európskom trhu s elektromobilmi až nedávno, a to s modelom Avenger. Musím povedať, že táto prvotina je viac než slušná. Výrobca stavil na známu a overenú techniku a použil francúzsku platformu aliancie Stellantis, na ktorej je Avenger postavený. Platforma CMP1 sa ukázala ako dobrá voľba. Tradične ponúka menší akumulátor než niektorí konkurenti, no vďaka tomu Avenger netrpí nadmernou hmotnosťou a vyniká v oblasti spotreby.

Po prejdených 571 kilometroch som dosiahol priemernú spotrebu okolo 18,9 kWh/100 km, s malými výkyvmi nahor i nadol. Efektivita pohonu výrazne stúpala v prípade mestských či prímestských jázd približne na 13 až 14 kWh/100 km.

Slušná spotreba

Auto ponúka priemernú špičku nabíjacieho výkonu, no s maximom na 100 kilowattoch pri DC nabíjaní neoslní ani neurazí. Práve vďaka kombinácii nízkej spotreby a menšieho akumulátora s využiteľnou kapacitou 51 kWh som na nabíjačkách nestrácal zbytočne veľa času a to je dôležitejšie než papierové údaje výrobcov.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa