Bola hviezdou Silicon Valley, pravidelne sa objavovala na titulných stránkach biznisových magazínov ako vizionárka. Časopis Forbes ju s majetkom 4,5 miliardy dolárov zaradil medzi 400 najbohatších Američanov. Investori boli jej pôvabom a charizmou natoľko očarení, že na ňu pozerali ako na „Steva Jobsa v sukni“.

Ťah na Murdocha

V ten deň, keď vošla do budovy News Corpu, sa mala stretnúť s mediálnym magnátom Rupertom Murdochom. V roku 2014 nalial do jej firmy 125 miliónov dolárov a bol jej najväčším investorom. Stretnutie sa uskutočnilo v napätej atmosfére. Elizabeth prišla k miliardárovi s prosbou, aby denníku The Wall Street Journal (WSJ), patriaceho do jeho holdingu, stopol článok, ktorý mal odhaliť, že Theranos v trhovej hodnote deväť miliárd dolárov je v skutočnosti podvodom na investoroch a pacientoch.

Len o tri pochodia nižšie sedel autor článku John Carreyrou, ktorý sa niekoľko mesiacov neúspešne pokúšal stretnúť s Elizabeth kvôli rozhovoru. O jej prítomnosti v budove vtedy netušil. „Bol to posledný spôsob, ako cez R. Murdocha zabiť celý článok,“ povedal neskôr novinár. Magnát však prosbu odmietol. Povedal, že verí úsudku redaktora a editorov WSJ. O necelý rok neskôr svoj podiel v Theranose predal za symbolický dolár a zaznamenal potupnú stratu.

Elizabeth Holmes tlačila na majiteľa vydavateľstva WSJ, aby článok o nej nevyšiel

Článok v roku 2015 ako lavína spláchol všetky lži a naivitu investorov, čo boli základné piliere úspechu Theranosu. Pád start-upu z Kalifornie, ktorý J. Carreyrou opisuje v knihe Bad Blood: Secrets and Lies in a Silicon Valley Startup, sa považuje za najväčší podvod a bankrot spoločnosti od čias energetického gigantu Enron, ktorý sa v roku 2001 preslávil účtovnými podvodmi.

Mala byť Stevom Jobsom v sukni, ale stala sa sieťou lží

Zdroj: Gettyimages.com

Strach z ihiel

Elizabeth bola od detstva veľmi cieľavedomá. Keď mala deväť-desať rokov, na otázku, čím sa chce stať v budúcnosti, odpovedala svojsky: „Chcem byť miliardárka.“ Na odpoveď, či by radšej nechcela byť prezidentkou, odpovedala ešte kreatívnejšie: 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa