Keďže príslušné nariadenie schválila vláda len štyri dni pred jeho účinnosťou, jednotlivé spoločnosti nemali veľa času prispôsobiť sa. Spoločnosť Provident Financial to stihla: „Boli sme však nútení zrušiť jeden produkt z našej ponuky, čo bude znamenať, že niektorí zákazníci viac nebudú môcť využívať naše služby,“ napísala hovorkyňa Diana Priechodská Brodnianska. Prípad tejto spoločnosti dobre ilustruje dosahy novej legislatívy. Boj proti úžere vítajú, no myslia si, že nové pravidlá nezohľadňujú rozdiely medzi službami bánk a ostatných finančných spoločností.

Prídu iní

Provident nepatrí medzi najlacnejšie nebankovky, no od úžerníckych praktík má ďaleko. Výšku sadzieb prispôsobuje rizikovosti svojich klientov a má špecifický spôsob, ako minimalizovať delikvenciu. Po pravidelné splátky chodia zamestnanci Providentu, takýto osobný servis však treba tiež zaplatiť, čo pôžičky predražuje. Ak teraz najrizikovejšej skupine zabuchla nová legislatíva dvere do Providentu, znamená to len, že pôjde tam, kde jej peniaze radi dajú. Pri neplatení im však už nebudú pri dverách zvoniť Britmi vyškolení džentlmeni.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa