Možnosti kritizovať niečo na kabriolete s pohonom 4x4 a charizmatickým extra silným radovým šesťvalcom sú naozaj dosť obmedzené. Keď opomeniem veľké predné ľadvinky, ktoré sú otázkou osobného vkusu, publikum môžu polarizovať  aj jednoduché strieborné disky kolies z ľahkých zliatin. Niežeby neboli pekné, ale dnes by ich tu človek očakával skôr čierne alebo dvojfarebné. 

Kované kolesá s priemerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu majú skutočne pekný športový tvar, široké gumové valce sú pri tomto výkone a hmotnosti nevyhnutné. Mne sa strieborné kolesá páčia, v čase, keď má každé auto tmavé, reprezentujú návrat k automobilovej klasike. Každému však pochuti nebudú.

Špičková výbava

BMW M4 prešlo faceliftom, ktorý priniesol výraznejšie dizajnérske prvky, digitálne inovácie a vyšší výkon. Ten konkrétne narástol o 20 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, maximálna rýchlosť 280 km/h. To sú údaje, ktoré nepotrebujú ďalší komentár. Po prvom sklopení strechy, naštartovaní a zošliapnutí plynového pedála aj tak na všetky dáta, aj tie pracovné, okamžite zabudnete. Strecha má zaujímavú hybridnú konštrukciu, je pevná, ale potiahnutá tkaninou. Dokonale izoluje, keď je zatiahnutá, vôbec nemáte pocit, že idete v kabriolete. 

Skladá sa celkom rýchlo aj počas jazdy, no len do určitej rýchlosti. Na diaľnici či okresných cestách ju nezložíte. Môj testovací exemplár ma v interiéri ohromil jemnou bielou kožou a množstvom karbónových dielcov – všetko, samozrejme, za príplatok. Pre zaujímavosť – BMW Individual celokožené čalúnenie Merino Ivory White vás vyjde na 2 636 eur. Za Air Collar, vzduchový golier, ktorý chráni váš krk pred prechladnutím, zaplatíte 568 eur navyše. A napokon, M interiérové lišty carbon fibre stoja takmer 1 400 eur. Nie je to lacný špás, ale efekt je zaručený.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa