Kríza rýchlo odchádza aj zo sektora luxusných tovarov, automobily nevynímajúc. Nemecké ikony v danej triede BWW i Audi v tomto roku hlásia silné rasty predaja. Tieto automobilky pracujú dlhodobo s vyššími ziskovými maržami a s klientelou s tučnejšími peňaženkami. Významným hnacím impulzom sa stáva navyše čínsky hlad po luxusných značkách, čo firmám čiastočne kompenzuje aj výpadky predajov v Spojených štátoch a Nemecku. Ekonomiku automobiliek by mali zlepšovať aj presuny výroby do zahraničia. V tomto roku by im v hospodárení mal pomôcť globálny rast predaja automobilov, ktorý podľa odhadov IHS Global Insight medziročne zosilnie o minimálne dve percentá na 53,3 milióna vozidiel. Podiel luxusných značiek na predaji v minulom roku tvoril približne jednu šestinu.

Najväčší svetový výrobca luxusných automobilov BMW predal v minulom roku 1,29 milióna automobilov, o desatinu menej v porovnaní s rokom 2008. V tomto roku očakáva prelomenie hranice 1,3 milióna kusov. Najväčšie minuloročné výpadky v Nemecku a najmä pätinový za Atlantikom chce nahradiť rastúcimi predajmi na najväčšom trhu s autami v Číne a na Blízkom východe, ktoré tvoria už 14 percent z jej predaja. V ňom stále dominuje Európa s troma pätinami. V Číne jej predaje v minulom roku vzrástli o 38 percent na rekordných viac ako 90-tisíc vozidiel a po Nemecku, USA a Veľkej Británii je štvrtým najväčším trhom automobilky. BMW spolu s čínskym partnerom Brilliance China Automotive pripravujú investície 735 miliónov dolárov do rozšírenia výrobných kapacít v Číne a do výstavby ďalšieho závodu.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa