Digitálna revolúcia pomohla rozvoju marketingu. No nesie so sebou aj negatívum, že kedysi verné publikum z „televíznej éry“ sa dnes reklame snaží vyhýbať. Na vine sú čiastočne značky samy – ťažko sa vyrovnávajú s tým, že strácajú kontrolu a moc sa presúva ku konzumentom. Diskomfort, ktorý to brandom spôsobuje, riešia väčšinou investíciami do lepšieho cielenia na publikum. Robí to však veľa z nich a vo výsledku pôsobia zúfalo – nasledujú konzumenta úplne všade, ten je zahltený tisíckami posolstiev, až to trochu pripomína šikanu. Výsledok je, že zákazníci si inštalujú adblockery, reklamu ignorujú, a ak si aj nejakú všimnú, nevenujú jej dosť pozornosti.

O tom, čo môžu značky v tomto smere robiť, bola reč aj na tohtoročnej konferencii TREND Marketing Summit. Vzťah zákazníkov k značkám prirovnal kreatívny riaditeľ agentúry Jandl Alex Strimbeanu k bežným medziľudským vzťahom. „Nikto nechce vzťah s niekým, kto pôsobí zúfalo,“ pripomenul.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa