Technológie menia retail tempom, aké doposiaľ nemalo obdoby. Rýchle a pohodlné nakupovanie so skenerom v ruke, pri ktorom si zákazník ukladá tovar priamo do tašky, monitorovanie a analýza správania ľudí počas ich pohybu v kamennom obchode, detailný rozbor množstva dát z predajne, od ktorých sa odvíja rozhodovanie obchodníka. To sú len niektoré momenty, ktoré v súčasnosti formujú moderný maloobchod. Napriek tomu, že technológie v ňom zohrávajú čoraz významnejšiu rolu, nebudú v budúcnosti dôležitejšie než ľudia a servis, ktorý zákazníkom poskytne personál.
Rýchlo, najlepšie hneď
Mladá generácia zrastená so smartfónmi a ďalšími technologickými hračkami postupne dorastá na hlavnú kategóriu spotrebiteľov. Analógovú masu strieda digitálna a tomu sa bude musieť prispôsobiť aj obchod. Podľa Zuzany Kunertovej z prieskumnej agentúry GfK je pre mladých ľudí dôležité pri nakupovaní predovšetkým pohodlie, dostupnosť a jednoduchosť. „Spotrebitelia chcú všetko rýchlo, ideálne hneď. Keď to nedostanú, strácajú trpezlivosť. Ak technológia nie je jednoduchá na ovládanie, tak veľmi rýchlo stratia aj záujem,“ hovorí.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?