Vývoj v odvetví kladie aj významný tlak na zvyšovanie kvalifikácie zamestnancov. Obraz opísaný v úvode textu dnes platí už len v málo firmách. „Vzdelávanie mení realitu,“ prízvukuje Pavel Fendrych, Managing Director DHL Supply Chain Slovakia. „Logistika je veda, ľuďom treba dávať nové vízie, potom sú vďační a motivovaní,“ dodáva. Mária Džundová, obchodná a marketingová riaditeľka TNT Express na Slovensku, zdôrazňuje najmä širokú paletu činností, ktorú musia logistickí špecialisti obsiahnuť. „Colné predpisy, preprava nebezpečných tovarov, vysoké právne vedomie, zvýšená bezpečnosť, jazyková vybavenosť či IT špecializácia na dátovú komunikáciu medzi odberateľom, prepravcom a dodávateľom,“ vymenúva.
DHL je partnerom bratislavského Volkswagenu v oblasti vzdelávania a trénovania v logistickom centre automobilky v Devínskej Novej Vsi. Kontinuálne rozširovanie kvalifikácie vníma ako dôležitý prvok rozvoja aj Juraj Janáč, riaditeľ logistiky bratislavského závodu nemeckého koncernu. Tunajšie tréningové logistické centrum vzniklo ako pilotný projekt, dnes udáva tempo v rámci celej automobilky. „Trénujeme dokonca aj školiteľov z iných závodov koncernu,“ zdôrazňuje J. Janáč. Tréningové programy plánuje rozšíriť až na úroveň dodávateľskej štruktúry bratislavského automobilového závodu.
Podobný prístup má aj Jungheinrich. „Vzdelávacie centrum v Senci slúži našim pracovníkom, ale aj našim partnerom,“ vysvetľuje Martin Urban, generálny riaditeľ Jungheinrichu na Slovensku. Vyškolení technici vedia lepšie reagovať na problémy v teréne a rýchlejšie odhaliť napríklad problém pri poruche, dopĺňa ho šéf servisu Jungheinrich Ján Štiglic. Korporátne školiace centrum v Hamburgu vzdeláva nielen špecialistov, poskytuje ďalší rozvoj aj trénerom, ktorí vzdelávajú kolegov a klientov na Slovensku.