Ekonomika s logistikou žijú v symbióze. Spolu sa delia o radosti, ale aj starosti. Kríza z roku 2009 brandži ukázala aj tienisté stránky podnikania. Našťastie netrvala dlho. Na investície a pozastavené projekty nestihlo napadať veľa prachu. Firmám opäť rastú obraty, aj odvaha zainvestovať sa vracia. Niektoré staré neduhy na slovenskom trhu – slabé zisky, nízke marže a neskoré splácanie faktúr najmä od menších a slabších členov v dodávateľsko-odberateľskom reťazci – však pretrvávajú. To v sektore, kde sa platí skôr, ako sa inkasuje, a kde sa zvyšuje potreba drahého úverového prefinancovávania, bráni zvyšovať otáčky. Aj rozkolísanosť objednávok najmä vo firmách obchodujúcich s cyklickými automobilkami, hutníkmi či chemikmi bude vždy hrozbou.
Pravda, kríza priniesla do firiem viac operatívnosti, nastavili sa nanovo nákladové štruktúry a odhalili rezervy, ktoré ich spolu s novými formami riadenia biznisu lepšie pripravili na volatilnejšie časy fungovania v globálnom svete. Slovenská ekonomika už začala kopírovať globálny rastový trend aj vďaka nemeckému rozmachu, ktorý získava najviac z čínsko-ázijskej dynamiky. Čína ako hlavná ekonomická lokomotíva sveta aj v logistike začína udávať tempo. Slovenská i svetová logistika hlási postupný návrat na predkrízové úrovne, čo sa prejavuje okrem investícií aj na väčšej akvizičnej aktivite firiem z brandže.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?