Ak lízingový trh zvykol stáť na troch silných pilieroch, ktorými bolo financovanie osobných áut, nákladiakov a strojov a zariadení, vlaňajšok potvrdil, že jeden z nich sa stáva čoraz dominantnejším. Lízingové spoločnosti síce financujú širokú škálu produktov, čoraz väčší podiel na ich biznise však robia osobné automobily – vlani prekročil 53 percent na nových obchodoch. Táto komodita je v lízingovkách najsilnejšia napriek tomu, že pri financovaní nových vozidiel čelia tlaku konkurencie z prostredia bánk. Ľudia sa vedia v banke dostať k spotrebnému úveru rýchlo, často na nich žmurká predschválený úver už priamo cez mobil či internetbanking. Úspech lízingových firiem tak často závisí od spolupráce s predajcami a od toho, aké akcie s nimi dokážu klientovi ponúknuť.

Firemný produkt

Lízing je historicky finančný produkt, ktorý využívajú najmä podnikoví klienti, ale predsa len bývalo príjemným zvykom, že sa tešil obľube aj v radoch spotrebiteľov. Posledné roky však lízingovky v tejto doplnkovej klientele zaznamenali nemalý úbytok. Práve pre spomínanú konkurenciu bánk, ktorá sa zvýšila po zjednotení legislatívnych pravidiel pre banky aj lízingovky pri poskytovaní spotrebných úverov. Vlaňajšok po predchádzajúcom asi pätinovom páde obchodov s klientelou z radov obyvateľstva priniesol stabilizáciu, objem obchodov s nimi znova stúpol – aspoň o tri percentá. Hoci ľudia pri financovaní (v drvivej väčšine osobného vozidla) preferovali úvery (využívali ich v menšej miere než rok predtým), celkove prevážil iný efekt: objem nových zmlúv na klasický finančný lízing stúpol a medzi spotrebiteľmi výrazne vzrástol aj záujem o zatiaľ nie veľmi tradičný operatívny lízing.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa