No zdá sa, že obchod lízingových spoločností funguje čoraz viac ako jednonohý bojovník s malými barličkami v iných segmentoch. Autá, nech už sú to osobné, úžitkové či nákladné vozy, tvoria na obrate lízingových spoločností čoraz väčší podiel – vlani už presiahol tri štvrtiny. Pritom osobné autá tvoria už viac než polovicu celého obchodu s hnuteľnými vecami. Aj keď je lízing predovšetkým produkt pre malé a stredné podniky, viac než dôležitými klientmi sú spotrebitelia. Tí ťahali rast v obchode s osobnými autami aj vlani. Obľúbili si previazané produkty importérov áut a financujúcich lízingových spoločností, ktoré im garantujú minimálne alebo nulové preplatenie. Rozhodovanie sa tak na rozdiel od spotrebných úverov v bankách netočí okolo úrokovej sadzby, ale skôr sa počíta „na tretinky“ alebo „na štvrtinky“.

Osobný ťahúň

Objem lízingových obchodov s osobnými autami v minulom roku podrástol o päť percent a sumou 878 miliónov eur presiahol hodnotu predkrízového roka 2008. Rýchlejšie rástli predovšetkým v poslednom kvartáli, no ako hovorí podpredseda predstavenstva Asociácie leasingových spoločností SR a člen predstavenstva ČSOB Leasingu Pavol Bojanovský, bol to skôr optický klam. Ten spôsobil bázický efekt – koncom roka 2012 zaznamenali firmy útlm vo financovaní áut, lebo klienti svoj dopyt uspokojili nárazovo už skôr. Preto, aby sa vyhli zvýšeným registračným poplatkom.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa