Slovenská pošta mala za rok 2018 stratu 4,6 milióna eur. Prečo vznikla, keď máte tržby za posledné roky okolo tristo miliónov eur ročne?

Keď som nastúpil v júli minulého roka do funkcie, strata bola plánovaná skoro až na deväť miliónov eur, takže sa nám ju podarilo opatreniami skresať o vyše 40 percent. Výnosy sú síce stabilné, ale podstatne sa mení ich štruktúra. Kvôli elektronickej komunikácii sa posiela menej listov. Listový biznis teda klesá a naň máme nadviazané fixné náklady, ako sú pobočky a ľudia. Tie nevieme pružne prispôsobiť rýchlosti, ako nám klesá listový biznis.

Koľko percent z vašich výnosov tvorí listový biznis?

Minulý rok to bolo tesne nad 50 percentami. Predpokladám, že tento rok to už klesne pod polovicu. Na druhej strane, balíkový biznis ide stále hore a jeho podiel na výnosoch bol 9,2 percenta. Pri balíkoch potrebujeme napríklad investovať do prepravy kuriérmi a do logistiky, keďže sme pod konkurenčným tlakom. To zvyšuje naše náklady. Takže náš core biznis, listové služby, nám mizne a nevieme ho nahradiť bez investovania novým biznisom.

Vaši kuriéri nie sú zamestnanci, ale externí ľudia, takže vás až toľko nestoja.

Živnostníci sú lacnejší ako zamestnanci, to je jasné, ale sme s nimi aj flexibilnejší.

V minulosti sa vám darilo zlepšiť hospodárenie výnosmi za medzinárodné zásielky, keďže objednávanie online tovaru zo zahraničia na Slovensku rastie. Je tento trend stále badateľný?

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa