Erbová značka Bentley, ktorá po tom, čo v roku 1998 ako automobilová divízia koncernu Rolls Royce skrachovala, zdobí portfólio ofenzívneho koncernu Volkswagen. Dosť sa trápila, no vlani už bola zisková. Darí sa jej najmä na trhoch USA a najnovšie ešte o niečo lepšie v Číne. Jedným z predpokladov úspechu je byť neustále na očiach. Najnovšie táto exkluzívna automobilka, ktorá aj naďalej sídli v britskom Crewe, využila prestížny Festival rýchlosti v Goodwoode, aby na ňom odprezentovala v histórii značky najrýchlejší sériový model. Nesie typové označenie Bentley Continental GT s dramatizujúcim prívlastkom Speed. Zaslúži si ho predovšetkým za kone navyše skryté pod prednou kapotou. Skôr ako tam totiž zaujal miesto dnes už kultový šesťlitrový dvanásťvalec s usporiadaním valcov do W s dvadsaťštyriventilovou technikou, štyrmi vačkami a dopingom dvojitého prepĺňania, absolvoval ladenie. To zdvihlo maximálny výkon z pôvodných 432 kW (575 k) na 460 kW (625 k). Ba posunula sa aj špička krútiaceho momentu zo 700 na 800 Nm.

Lietajúca aristokracia

Prenáša ho preprogramovaná osemstupňová automatická prevodovka ZF na všetky štyri kolesá obuté do pneumatík Pirelli P Zero 275/35 R21. Odtučňovacia kúra, ktorá prebiehala paralelne, už také hmatateľné pokroky ako motor nezaznamenala. Ušetrených 35 kg na váhe autu s pohotovostnou hmotnosťou cca 2,4 t veľmi nepomohlo. Ani kozmetické úpravy aerodynamiky. Prínosnejším je riadenie so strmším prevodom a znížený podvozok s modifikovanou základnou charakteristikou pneumatického pruženia. Výsledok? Spotreba klesla o rovných 12 percent. Údajne s prispením už spomenutej sofistikovanejšej prevodovky. No potenciálnych zákazníkov má nalákať v prvom rade rekordná dynamika. Tu je navštívenka: Bentley Continettal GT Speed akceleruje z pokoja na stovku za 4,2 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 329 km/h. V Crewe už prijímajú objednávky. Prvé uspokoja v októbri. Cena? O nej tlačová správa (taktne) pomlčala.

Lietajúca aristokracia