Kompakt VW Golf sa opäť vyrába aj bez strechy. Generalita automobilky s centrálou vo Wolfsburgu totiž usúdila, že kabriolet postavený v minulosti najprv na technickej základni Golfu I a neskôr Golfu III bol nápad hodný nasledovania. Oficiálne správa o osudovom rozhodnutí zarezonovala koncom minulého roka a v Ženeve mala novinka už svoju výstavnú premiéru. Otvorený Golf vychádza z aktuálnej šiestej generácie a jeho trojdverovej karosérie typu hatchback. Namiesto pevnej oceľovej má však skladaciu strechu plátennú. Jej elektrohydraulický mechanizmus ju za zadné sedadlá uprace za deväť sekúnd a opäť rozvinie za rovných 11. Netreba zastavovať, stačí obmedziť rýchlosť na maximálnych 30 km/h. A keďže voľba padla na tradičné a skladnejšie riešenie Soft Top, ani kufor nestráca svoj praktický význam. Aj popri zloženej streche ponúka 250-litrový objem. Výrobca akcentuje viacero zásahov do pôvodnej konštrukcie karosérie. Z hľadiska dizajnu je podstatný pod ostrejším uhlom sklonený rám čelného skla a aj nevyhnutná zámena zadných dverí vekom batožinového priestoru. O bezpečnosť posádky sa stará popri dvojiciach frontálnych, bočných a hlavových airbagov aj kolenný airbag vodiča a ako prevencia ESP. Ochranu cestujúcich pre prípad prevrátenia majú na starosti dva vystreľovacie oblúky. V pohotovostnej polohe číhajú za zadnými hlavovými opierkami. Kabriolety s plátennou strechou väčšinou hendikepuje zvýšená hladina aerodynamického hluku. Oficiálna správa však sľubuje, že Golf Cabrio takýto problém nemá. Zostavu jeho pohonných jednotiek tvorí šestica prepĺňaných benzínových (TSI) a naftových (TDI) štvorvalcov s rozsahom maximálneho výkonu od 77 kW (105 k) do 155 kW (210 k). Vrchol patrí verzii 2,0 TSI. Z pokoja na stovku akceleruje za 7,3 sekundy, dosahuje maximálnych 235 km/h, spotrebuje v priemere 7,5 l benzínu na 100 km. Nový VW Golf Cabrio sa vyrába v Osnabrücku v závode spoločnosti Karmann, ktorá sa podieľala na jeho vývoji. Termín oficiálneho uvedenia na slovenský trh sa však odkladá až na začiatok budúceho roka.