Kompakt VW Golf sa opäť vyrába aj bez strechy. Generalita automobilky s centrálou vo Wolfsburgu totiž usúdila, že kabriolet postavený v minulosti najprv na technickej základni Golfu I a neskôr Golfu III bol nápad hodný nasledovania. Oficiálne správa o osudovom rozhodnutí zarezonovala koncom minulého roka a v Ženeve mala novinka už svoju výstavnú premiéru. Otvorený Golf vychádza z aktuálnej šiestej generácie a jeho trojdverovej karosérie typu hatchback. Namiesto pevnej oceľovej má však skladaciu strechu plátennú. Jej elektrohydraulický mechanizmus ju za zadné sedadlá uprace za deväť sekúnd a opäť rozvinie za rovných 11. Netreba zastavovať, stačí obmedziť rýchlosť na maximálnych 30 km/h. A keďže voľba padla na tradičné a skladnejšie riešenie Soft Top, ani kufor nestráca svoj praktický význam. Aj popri zloženej streche ponúka 250-litrový objem. Výrobca akcentuje viacero zásahov do pôvodnej konštrukcie karosérie. Z hľadiska dizajnu je podstatný pod ostrejším uhlom sklonený rám čelného skla a aj nevyhnutná zámena zadných dverí vekom batožinového priestoru. O bezpečnosť posádky sa stará popri dvojiciach frontálnych, bočných a hlavových airbagov aj kolenný airbag vodiča a ako prevencia ESP. Ochranu cestujúcich pre prípad prevrátenia majú na starosti dva vystreľovacie oblúky. V pohotovostnej polohe číhajú za zadnými hlavovými opierkami. Kabriolety s plátennou strechou väčšinou hendikepuje zvýšená hladina aerodynamického hluku. Oficiálna správa však sľubuje, že Golf Cabrio takýto problém nemá. Zostavu jeho pohonných jednotiek tvorí šestica prepĺňaných benzínových (TSI) a naftových (TDI) štvorvalcov s rozsahom maximálneho výkonu od 77 kW (105 k) do 155 kW (210 k). Vrchol patrí verzii 2,0 TSI. Z pokoja na stovku akceleruje za 7,3 sekundy, dosahuje maximálnych 235 km/h, spotrebuje v priemere 7,5 l benzínu na 100 km. Nový VW Golf Cabrio sa vyrába v Osnabrücku v závode spoločnosti Karmann, ktorá sa podieľala na jeho vývoji. Termín oficiálneho uvedenia na slovenský trh sa však odkladá až na začiatok budúceho roka.
Olympiáda na Slovensku? To by bola ekonomická samovražda, tvrdí analytik R. Ďurana
Projekt olympijskej haly v Šamoríne neposúdil Útvar hodnoty za peniaze.