Nie všetci podnikatelia zarábajú po celý rok rovnako. Sezónne biznisy sú rôzne, ale v lete majú silné obdobie najmä „vonkajšie“ kultúrne akcie vrátane divadelných a hudobných festivalov.
Tento rok sa im však sezóna posunula pre karanténu spôsobenú koronavírusom. Navyše v podnikaní dostali limity na počet ľudí a povinnosť dbať o zvýšenú hygienu. Menej ľudí na letnej akcii znamená nižšie príjmy zo vstupného. Viac tekutého mydla či sanitácie zase vyššie náklady.
Toto leto nehrozí uhorková sezóna. Každému v biznise ide o prežitie
Niektorí organizátori, najmä veľkých festivalov, to preto tento rok rovno zabalili a svoje akcie zrušili či skôr presunuli na budúci rok, ako sami radi komunikujú. Zrušila sa Pohoda, ale aj festival Grape. Organizátori logicky argumentujú, že sa im neoplatí robiť hudobné akcie pre tisícku divákov, keďže sú nastavení rozpočtovo aj programovo na desaťtisícky fanúšikov.
Menšie festivaly zabojovali o zábavychtivých Slovákov, ktorým odpadli veľké hudobné podujatia. Chuť zabaviť sa ľuďom ani v hroziacej druhej vlne epidémie nechýba. Aj preto majú komornejšie festivaly veľkú šancu vypredať svoje obmedzené kapacity veľmi rýchlo. A už sa to deje. Slováci totiž z opatrnosti radšej pôjdu na domáce festivaly než do zahraničia. A doma dostanú aj domácu zábavu. Organizátori stavili najmä na slovenských umelcov. Zahraniční sú jednak drahší, jednak „zdravotne“ menej bezpeční.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?