Doteraz najväčší počet (590-tisíc) mali vtedy aj Košice. Rýchly rozvoj priniesli SkyEurope Airlines. Jeho zahraniční manažéri však nerozvážnym riadením priviedli slovenský lowcost do bankrotu. Zahraničný nástupca Ryanair si to pozorne zanalyzoval, ale aj on musel niektoré predstavy korigovať. Viaceré spoje redukoval, desiatku stratových destinácií zrušil a nahrádzal inými. Rekord z roku 2008 sa však napriek príchodu ďalších dopravcov nepodarilo prekonať. Pri pribúdaní nových pravidelných liniek a oživení charterovej dopravy sa rekordnú hranicu obom letiskám podarí dosiahnuť asi o dva roky.
To by mali akceptovať aj tvorcovia koncepcie slovenského národného leteckého dopravcu. O kontúrach úlohy z vládneho programu sa veľmi nehovorí, ale akékoľvek politické rozhodnutie sa ocitne v konkurenčnom prostredí voľnej súťaže.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?