Bol si istý, že keď kývne, bude to znamenať veľký zlom v dovtedajšom podnikaní „v malom“. Nemal veľa skúseností z biznisu, a tak viackrát cestoval do novej nádejnej lokality, aby si ju obzrel. Keď sa odtiaľ raz vracal domov, v daždivom počasí si všimol, že prechádza cez obec Nebojsa. A konečne sa rozhodol.
Jeho podnikanie po desiatich rokoch od tejto príhody strmo narástlo. V súčasnosti má eseročka mobil online takmer päťdesiat kamenných predajní po celom Slovensku, prevádzkuje internetový obchod a je hladná po ďalšej expanzii.
Z lesníka obchodník
Na prelome milénia, keď M. Kovalančík chodil na vysokú školu, mal pred sebou úplne inú budúcnosť. Študoval aplikovanú zoológiu a poľovníctvo vo Zvolene a rodičia ho už videli v lesníckom zamestnaní. Lenže jeho to ťahalo úplne iným smerom. „Chcel som robiť niečo, čo mi dá osobnú slobodu. Tvoriť, nájsť svoj potenciál,“ hovorí M. Kovalančík.
Zlákali ho mobilné telefóny, ktoré v tom čase len prichádzali na trh. Počas posledného ročníka vysokoškolského štúdia v roku 2001 si zriadil živnosť a otvoril prvú malú prevádzku vo zvolenskom podchode, v ktorej vykupoval a predával mobily. Neboli to zďaleka také prepracované technologické hračky ako v súčasnosti, ale tlačidlové zariadenia bez internetu s čiernobielymi displejmi a anténami.
K najrozšírenejším značkám patrili Nokia, Ericsson či Sagem. „Predávali sme len použité telefóny, nové sa dali kúpiť len u operátorov. Bol to nový segment, ktorý extrémne rástol,“ približuje M. Kovalančík. Vstupný kapitál do podnikania získal
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?