Kolískou porovnávacej reklamy sú Spojené štáty americké, kde takmer nemá obmedzenia. Výsledkom sú vtipné šoty ako ten, v ktorom malé dievča hlasom pripomínajúcim Marlona Brandona z filmu Krstný otec prehovára do duše barmanovi, ktorý jej namiesto Pepsi načapoval Coca-Colu. Druhou stránkou mince voľných pravidiel porovnávacej reklamy sú časté súdne spory konkurenčných firiem.
Na Slovensku upravuje tento druh reklamy zákon o reklame, ktorý ju pripúšťa, no len pri dodržaní siedmich podmienok. Tie podľa marketingového experta Mariana Timorackého zo spoločnosti United Consultants oklieštili porovnávaciu reklamu tak, že akýkoľvek pokus o ňu je právnikmi pochovávaný už v zárodku. Podľa neho je to na škodu spotrebiteľov, keďže sa z opatrných a nudných reklám nedozvedajú nič nové, iba frázy o výnimočnej kvalite, najširšej ponuke a o najlacnejších výrobkoch. „Tento stav najviac vyhovuje starým, lenivým kaprom, ktorí sa nemusia obávať žiadnej šťuky v rybníku,“ tvrdí M. Timoracký.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?