Na Slovensku sa za posledných dvadsať rokov vystriedalo dvanásť ministrov zdravotníctva. Výsledkom je nespokojnosť pacientov, pokles kvality, zadlženie a nedostatok zdravotníkov. Štát, ktorého najväčšia poisťovňa sa dostala do krízového režimu, nie je schopný nastaviť transparentné podmienky, rozhodujú subjektívne faktory, ktoré umožňujú klientelizmus i korupciu. To všetko sú dôvody, prečo manažéri zdravotníckych zariadení už nečakajú riešenia len od politikov, ale chcú zvýšiť tlak svojich profesijných a lobistických združení. Zhodli sa na tom účastníci TREND konferencie Zdravotnícky manažment 2010, ktorá bola uplynulý týždeň v bratislavskom Hoteli Gate One.
Odborným partnerom konferencie bola spoločnosť EMARK, exkluzívnym partnerom Dôvera zdravotná poisťovňa, generálnym reklamným partnerom CGM CompuGroup Medical a reklamnými partnermi ČaSS, Hartmann Rico, SAP Slovensko, Siemens a TNS SK.