Nič by sa na tom nemalo meniť ani v budúcnosti, keď sa má svetoznáma hračka vyrábať z úplne nových materiálov. Lego chce upustiť od zabehnutej technológie a namiesto plastov získavaných z ropy používať udržateľné suroviny šetrné k prírode. Dánom nevyhovuje žiadna z existujúcich alternatív. Keďže to s technologickým prerodom myslia vážne, pustili sa do vývoja vo vlastnej réžii a investujú do zriadenia strediska udržateľných surovín. O tom, že vedecké kapacity nemajú jednoduché zadanie, svedčí vytýčený časový horizont. Nové materiály by radi objavili a uviedli na trh do roku 2030.

Injekcia do výskumu

Lego ohlásilo zásadnú investíciu vo výške jednej miliardy dánskych korún (približne 134 miliónov eur). Smeruje do zriadenia strediska zameraného na výskum a vývoj nových udržateľných surovín na výrobu prvkov lega a tiež obalových materiálov vo svojej centrále v Billunde. Firma predpokladá, že okrem vlastných ľudí priberie v najbližších rokoch na túto prácu viac ako stovku ďalších expertov na suroviny.

Korporácie výraznejšie zamerali pozornosť na plasty vyrábané z ekologických surovín zhruba pred desaťročím, keď sa „utrhli“ ceny ropy, hovorí pre Wall Street Journal (WSJ) Kent Furst, analytik spoločnosti Freedonia Group zameranej na výskum trhu. Po tom, ako ceny čierneho zlata skrotli, sa mnohé firmy upokojili a ubrali z inovačného tempa. Zdá sa, že Lego ide proti prúdu.

V roku 2012 po prvý raz oznámilo zámer nájsť a uviesť do praxe udržateľné alternatívy súčasných surovín na výrobu svojej stavebnice. A stále si nedá pokoj. Hračkársku firmu neodradili ani tri roky neúspešného bádania. Práve naopak. „Našou reakciou je významné zvýšenie zdrojov, ktoré nám umožnia byť pripravení na prechod do ďalšej fázy hľadania,“ poznamenáva šéf Lega Jørgen Vig Knudstorp.

Viac než finančná motivácia

Majiteľ Lega, vnuk jeho zakladateľa a najbohatší Dán v jednej osobe Kjeld Kirk Kristiansen, zdôvodňuje zámery prechodu na udržateľné suroviny „vznešenými“ cieľmi. Hovorí, že firma chce za sebou zanechať kladný dosah na našu planétu, ktorú zdedia budúce generácie. WSJ pridáva zištnejší rozmer, keď poukazuje na prieskum spoločnosti Nielsen. Viac ako polovica spotrebiteľov v ňom tvrdí, že by bola ochotnejšia utratiť viac peňazí za produkty a služby spoločností, ktoré sa hlásia k pozitívnym vplyvom na spoločnosť a životné prostredie.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa