Sprostredkovatelia však dokážu klienta vhodne pripraviť. Typickým príkladom sú živnostníci, ktorí musia na hypotéku myslieť už pri podaní daňového priznania. Ak priveľmi „optimalizujú“ svoju daňovú povinnosť, s nízkym príjmom si dvere nového bytu pribuchnú doslova pred nosom.

Možnosť ľahšieho výberu

Celkovo má slovenský klient na výber 10 bankových domov, ktoré financujú nákup novej nehnuteľnosti, a obehať ich je práca na niekoľko dní dovolenky. Výhodou maklérov je podrobná znalosť jednotlivých produktov. Každá z bánk má totiž svoje špecifiká, jedna je vhodnejšia na postupné financovanie výstavby rodinného domu, iná sa nebojí požičať až 100 percent hodnoty založenej nehnuteľnosti (LTV). V optimálnom prípade by mal žiadateľ dostať viaceré vypracované ponuky, z ktorých si sám vyberie. Pokiaľ sa sprostredkovateľ priveľmi sústredí len na jednu konkrétnu banku, klient by mal spozornieť: je možné, že provízne chúťky prevýšili záujmy spotrebiteľa.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa