Sú totiž „silno ovplyvňované dobre prepracovanou propagačnou činnosťou finančných inštitúcií a ich sprostredkovateľov“. Paradoxne však práve takéto inštitúcie venujú boju proti negramotnosti nemálo energie či peňazí. Samozrejme, len niektoré.
Proti vlastným záujmom?
Na prvý pohľad môže zdať, že finančné inštitúcie svojimi edukatívnymi aktivitami kanibalizujú vlastné tržby. Najmä v prípade nebankových subjektov, ako je napríklad Provident Financial a ich projektu Škola rodinných financií, ktorú pripravujú spoločne s Nadáciou pre deti Slovenska. Diana Priechodská Brodnianska oponuje, že vzdelaný klient sa nerozhoduje impulzívne a stáva sa z neho zodpovedný spotrebiteľ. „Je výhodou, ak oproti nám sedí informovaný spotrebiteľ.“ V takom prípade totiž nie je problém so splácaním pôžičky, takže firma šetrí na vymáhaní dlžôb.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?