Berlínska premiéra odhalila kombi verziu najnovšej generácie Audi A6. Využíva technickú základňu limuzíny, ktorá o trhové preferencie už bojuje. S výnimkou zadnej partie kopíruje aj jej atraktívnu fazónu. Pritom predĺžená strecha zakončená šiltom, formovanie bočníc aj piatych dverí s výnimkou výrazných osvetľovacích telies vykladaných LED, vyznieva skôr elegantne ako športovo. Šlo predovšetkým o to, ponúknuť prepravnú kapacitu v prémiovom balení. A to sa podarilo. Avanta robí Avantom jeho batožinový priestor s objemom 565 litrov v základnom usporiadaní. Je to rovnaká hodnota, akou disponovala minulá generácia. Po sklopení zadných sedadiel sa rozrastie na 1 680 litrov, a to je už o rovných 20 viac. Podstata tkvie v priestrannejšom

AU110367
AU110367

interiéri, ktorý vymedzuje predovšetkým o sedem centimetrov väčší rázvor. Na porovnanie– proporciami batožinového priestoru sa Audi Avant radí medzi T model Mercedesu E s nedostižnými 695 litrami a BMW 5 Touring s objemom rovných 560 litrov. No piate dvere na Audi majú v opcii automatické otváranie. Reaguje na správny úkrok majiteľa kľúčov. K tromfom šestkového kombi patrí aj nízka pohotovostná hmotnosť. S motorom 2,0 TDI dosahuje len 1 640 kg. Má ju

AU110366
AU110366

na svedomí veľký podiel ľahkého hliníka na konštrukcii karosérie. Exponované časti skeletu zas režírujú dielce z vysoko pevnej ocele. Nízka hmotnosť zlepšuje nielen ovládateľnosť auta, ale vychádza v ústrety aj pohonným jednotkám, ktoré naháňajú čo najpriaznivejšie parametre dynamiky a spotreby. Ich zostava sprevádzajúca nový Avant kopíruje tú, s ktorou sa prezentuje limuzína. S jednou výnimkou. Avant dostane aj ostrejšiu verziu motora 3,0 TDI. S podporou maximálneho výkonu 230 kW (313 k) a osemstupňovou automatickou prevodovkou Tiptronic akceleruje z pokoja na stovku za 5,4 sekundy. Na Slovensku sa začne predávať v auguste.