Kto šéfuje slovenským firmám? Jeden z nominovaných v súťaži o Manažéra roka, ktorých TREND predstavuje na nasledujúcich stranách, to opísal generačne. Po sváčkoch zdedených zo socializmu zo začiatku deväťdesiatych rokov nasledovala vlna privatizérov – mečiarovcov (zväčša škoda reči). Potom mladíci s čerstvými titulmi, rýchlokurzmi geniality a dobrými oblekmi. Teraz sa krajina pripája k štandardu civilizovaných krajín. Firmám šéfuje stredná generácia. Ešte ambiciózna a už trpezlivá. Stále ctižiadostivá, no už rozvážna. Bez zlých zvykov minulého režimu, ale skúsená.
Isté je, že slovenské firmy má kto viesť. Po privatizácii, vstupe zahraničných investorov, rokoch prudkého rastu mnohým z nich kríza definitívne potvrdila kvalifikáciu. Hoci čísla o hospodárskych výsledkoch znamenajú pre nich veľmi významný údaj, profily desiatich manažérov jasne ukazujú, že manažérska špička na Slovensku vníma, čo je v ich brandži dôležité. Líderstvo, vízie a poctivý prístup. K majiteľom, obchodným partnerom, ale najmä ku kolegom, ktorých riadia. Nie je dôležité, či manažér vedie malú alebo veľkú firmu. Či vyrába lekvár alebo hračky z plastu. Zamestnáva päť alebo tisícpäťsto ľudí. Dokonca ani to, či šéfuje vlastnej alebo cudzej firme. Skutočný význam má len to, či riadi spoločnosť, ktorá ide správnym smerom.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?