„Ešte pred pol rokom tento výraz u nás nikto nepoužíval, zrazu sú všetci spin doktori. Pripomína mi výraz mediálny mág. Používal sa v súvislosti s Fedorom Flašíkom a tiež nikto nevedel, v čom v skutočnosti spočívalo jeho ‚mediálne mágstvo‘,“ hovorí človek, ktorý je považovaný za pioniera spin doktorstva na Slovensku.
Hrozba predaja košického závodu americkej spoločnosti U.S. Steel znamenala pre vládny Smer dvojitú nepríjemnosť. Výmenu pittsburských oceliarov za oligarchov z bývalého Sovietskeho zväzu by na východe Slovenska zrejme pocítili nielen úrady práce, ale aj reputácia strany.
Príchod Američanov v roku 2000 bol totiž vnímaný aj ako symbol začiatku úspešnej periódy reforiem ordinovaný pravicovou SDKÚ. Ich potenciálny odchod o trinásť rokov neskôr mohol predstavovať keď už nie koniec tohto obdobia, tak minimálne udalosť, ktorá by imidžu ľavicového Smeru skôr poškodila. Američania nakoniec zostali, s čím sa však Smer neuspokojil. Naštrbený imidž bolo treba napraviť.
Preto v čase, keď už bola dohoda medzi vládou a U.S. Steelom jasná, cestovali slovenskí ministri do Pittsburghu akože viesť napínavé rokovanie. Úspešnú misiu vláda zakončila priam umeleckým vystúpením v košických oceliarňach – podpisom memoranda v ochranných odevoch a s prilbami na hlave. Aj takto sa robí politika.
Ide o emócie
Autorom opísaného aktu politického marketingu bol Erik Tomáš, ktorý šéfuje tlačovému odboru vlády. Za spin doktora Smeru –človeka, ktorý ovplyvňuje verejnú mienku v prospech politických strán a ich programov, ho označiť nemožno. O kuchyni, v ktorej sa pripravujú recepty chutné pre voličov, toho však vie dosť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?