Po dvanástich mesiacoch už nikto optimizmom nehýri, po hojnej návštevnosti prišiel jej prepad. Vtedy si úspech privlastňoval kadekto, teraz sa hľadajú vinníci: euro, počasie, Ukrajina, Rusko... Je to však plač nad nesprávnymi hrobmi. Rovnako nemožno označiť za príčinu nevyrovnaných výsledkov návštevnosti chabú a neefektívnu propagáciu Slovenska, čo sa takmer vždy uvádza pri vymenovávaní dôvodov poklesu návštevnosti. Tá je tiež len dôsledkom oveľa hlbšieho problému.
Lebo hlavným dôvodom, prečo sa na Slovensku všetko deje v podstate živelne, je (ne)systém. Respektíve trvalý nezáujem každej vládnej garnitúry o toto ekonomické odvetvie. Teraz pred voľbami sa síce znovu kadečo hovorí a sľubuje, možno niečo málo sa aj urobí... a to je tak všetko. Ak sa však záujem o turizmus nestane reálne jednou z priorít vlády, ako to bolo napríklad s automobilovým priemyslom, veľmi sa z miesta nepohneme. Stále to bude raz lepšie, raz horšie, ale vždy ďaleko za výsledkami susedov aj za vlastným potenciálom. Lebo cestovný ruch musí v hlavách politikov existovať ako trvalá vízia, nie chvíľu áno a chvíľu nie.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?