Za vydávanie stravovacích poukážok si môžu účtovať províziu maximálne tri percentá, no v skutočnosti môže byť vyššia. Prvý raz totiž platí za gastrolístky zamestnávateľ, druhý raz zase obchod či reštaurácia, keď sa lístky vracajú vydavateľovi.

Podobne to funguje aj pri rekreačných poukážkach. Podľa zákona si môžu firmy účtovať tri percentá z hodnoty rekreačných poukážok, ktoré má zamestnávateľ zaplatiť. Provízia od hotelierov už však v zákone nie je ohraničená.

Odhaduje sa, že rekreačné poukazy bude môcť využiť okolo 1,5 milióna zamestnancov. Ak toto číslo vynásobíme príspevkom 500 eur, do cestovného ruchu by sa mali za rok dostať stovky miliónov eur. Desiatky miliónov by tak mohli skončiť na kontách emitentov poukazov a sprostredkovateľov.

Z Centrálneho registra zmlúv možno vyčítať, že ministerstvá a ďalšie organizácie pod kontrolou štátu uzatvorili s vydavateľmi gastrolístkov alebo gastrokariet státisícové alebo aj miliónové zmluvy. K týmto kontraktom stačí urobiť dodatky a môžu sa stať základom pre výnosný rekreačný biznis.

Kto sa chystá na obchod s rekreačnými poukazmi

Zdroj: TASR / Jakub Kotian

Stopy po SNS

Jedným z hlavných hráčov v biznise so stravnými lístkami je

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa