V časoch zatienených hrozbou klimatických zmien sa dobré meno v biznise najlepšie píše zelenou farbou. Environmentálna agenda dokáže otočiť hlavy klientov až natoľko, že podľa dôrazu na ňu sa nezriedka rozhodujú, z čej ponuky produktov si budú vyberať. Badať to už aj v aktivitách bánk smerom k zákazníkom na Slovensku.
Nespornou výhodou tunajších bánk pri budovaní zelenej fasády je, že stavajú na pevných bedrách nadnárodných matiek. Ak teda raz ekologickú politiku prijmú za svoju, dokážu nájsť prostriedky na jej realizáciu v praxi.
Digitálne meny centrálnych bánk môžu priniesť ľuďom úsporu v stovkách eur
Pre banky je najväčším benefitom zeleného marketingu práve naklonenie zákazníckej priazne na svoju stranu. Finančný sektor má však ďaleko od toho, aby sa zaradil k najväčším znečisťovateľom.
Mohlo by sa preto zdať, že finančníci nemajú povinnosť stavať sa do čela ťaženia za ekologickejšiu ekonomiku. Netreba však zabúdať, že vplyv bánk neostáva uzavretý v zasklených budovách finančných štvrtí. Mnohé, aj neekologické projekty stoja na ich vôli poskytnúť financovanie.
Pandémia pomohla
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?