Mnohí slovenskí konzumenti sú stále v krízovom režime. Podľa aprílového prieskumu agentúry GfK Slovakia iba približne štvrtina (27 percent) populácie nad 15 rokov verila, že sa jej finančná situácia počas nasledujúceho roka zlepší. V rovnakom prieskume z novembra 2009 bol podiel optimistov ešte tretinový. Tento rok tretina, naopak, očakáva zhoršenie situácie. Prevažná väčšina konzumentov očakáva nezmenenú finančnú situáciu, ich počet však oproti roku 2009 značne klesol. Ľuďom spôsobuje obavy najmä rast cien, ktorý trápi až 40 percent opýtaných, čo je najväčší, až 30-percentný nárast spomedzi všetkých oblastí v porovnaní s novembrom 2009. Rovnako negatívne pocity vyvoláva u Slovákov stav slovenského zdravotníctva. Hlavným dôvodom, ktorý u spotrebiteľov vyvoláva úplne najväčšie obavy (52 percent), zostáva vývoj nezamestnanosti, hoci tento faktor čiastočne ustúpil.
Ľudia očakávajú, že v najbližších mesiacoch budú viac míňať na energie, potraviny, dopravu a zdravie. Naopak, šetriť chcú na alkohole a tabaku, ako aj na návštevách horeca zariadení. Podľa prieskumu sa tretina domácností musí výrazne uskromňovať, pretože má veľké obavy zo straty zamestnania alebo živitelia rodín o prácu už prišli. Miernu nervozitu z finančnej situácie, čomu prispôsobili aj výdavky, zažíva 38 percent domácností. Zvyšným tridsiatim percentám ekonomická recesia neuškodila a neovplyvnila ani ich výdavky. Cesty, ako usporiť, hľadajú všetky skupiny spotrebiteľov. Vyše tretina ľudí šetrí rovnako ako dosiaľ, o čosi menej opýtaných hľadá nové možnosti, ako sporiť.