Jazyková škola the Bridge, pre ktorú pracuje takmer tridsiatka lektorov angličtiny, zatvorila brány pre pandémiu spojenú s koronavírusom už začiatkom marca. Odvtedy prebieha veľká časť jej výučby online, vďaka čomu neprišli interní lektori o prácu. TREND sa rozprával so zakladateľkou a riaditeľkou bratislavského jazykového centra the Bridge Klaudiou Bednárovou.
Jazykové vzdelávanie má výhodu, že sa môže realizovať aj online. Ako na to zareagovali študenti?
Školu sme zatvorili už na začiatku marca. Prvé dni boli rozpačité, ale v momente, keď začalo byť jasné, že nejde o týždňovú prestávku, sa študenti preorientovali na online výučbu. Udržať kontinuitu vzdelávania je dôležité, dlhší výpadok by mal negatívny dosah na výsledky.
Učiteľ je vzor. Študenti kopírujú jeho dobré stránky aj frustrácie
Kurzy pre verejnosť tvoria iba časť príjmov školy. Vzdelávate aj vo firmách a tie bývajú v takýchto okamihoch nastavené skôr na škrty.
Firmy, v ktorých vzdelávame, majú jasno v tom, prečo svojich ľudí vzdelávajú a čo od toho očakávajú, preto s prechodom na online nebol žiadny zásadný problém. Ak je vzdelávanie nastavené správne, prináša výsledky. Obzvlášť v tomto období je dôležité mať zamestnancov, ktorí dokážu dobre komunikovať a získavať informácie, čo je pre biznis kľúčové. Mnohí klienti si navyše uvedomili, že online výučba je oveľa flexibilnejšia a šetrí im čas. V konečnom dôsledku je najdôležitejšie to, či vás výučba posúva vpred tak, ako si predstavujete a potrebujete.
V akej miere ste si s firemnými klientmi vyšli v rozsahu ďalšej výučby v ústrety?
Toto je ekonomická kríza, nie koniec sveta. Vychádzať si v biznise v ústrety, pokiaľ sa to dá, je nesmierne dôležité. Ale nebudem tlačiť na klienta, aby pokračoval vo vzdelávaní, keď rieši úplne iné veci a študenti by z hodín aj tak nič nemali. To by boli vyhodené peniaze. Na druhej strane, ak hodiny prinášajú klientom výsledky, teraz pre nich skutočne nie je vhodný čas prestať sa učiť. To, že ako škola potrebujeme uplatniť tím lektorov aj finančne ich previesť cez ťažké časy, nie je problém klientov, tí majú dosť svojich.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?