Zobudiť sa, keď búrka prehrmí, rozhliadnuť sa po trhu a porozmýšľať, čo by sa dalo uloviť. To nie je úvaha predátora, ktorý v prírode hľadá oslabenú korisť. Ide o bežnú stratégiu veľkých firiem po ekonomickej kríze. Keď zistia, že na trhu sa zrazu za dobrú cenu ponúkajú zaujímavé aktíva alebo celé firmy.

Akviziční manažéri a poradcovia nazývajú predaje firiem, vynútené ich zložitou situáciou, správne nepreložiteľným anglickým názvom fire sales. Rok 2010 bol pre ne na globálnom i slovenskom či blízkom českom firemnom trhu ako stvorený. Čakalo sa od neho veľa. Vo svete sa očakávania aj splnili. Objem fúzií a akvizícií za vyše 2,1 bilióna dolárov znamenal podľa transakčných štatistík portálu Mergermarket v porovnaní s úplne krízovým rokom 2009 nárast takmer o štvrtinu a návrat na úrovne špičkových rokov transakčnej aktivity. Slovenské a české firmy sa predávali „nekrízovo“. Vyslovene ťažkou dobou vynútený predaj sa neobjavil.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa