Kríza svetovej ekonomiky poznačila na prelome februára a marca aj summit Združenia krajín juhovýchodnej Ázie (ASEAN) v Bangkoku. Predstavitelia desiatich členských štátov sa síce hlásili k voľnému obchodu, ale z regiónu sa množia signály o oživovaní protekcionizmu a vyostrovaní hospodárskeho súperenia. ASEAN si kladie za cieľ zaviesť do roku 2015 podľa vzoru EÚ jednotný trh s voľným prúdením tovarov, služieb, kapitálu a pracovných síl. Pod náporom krízy však jednotlivé vlády podnikajú čoraz otvorenejšie protekcionistické kroky. Malajzia napríklad spustila kampaň „kupujte malajské výrobky“. Filipínske obchodné kruhy lobujú za vloženie klauzuly „kupujte Pinoy, kupujte miestne“ do pripravovaného stimulačného balíčka. Minulý mesiac vydalo indonézske ministerstvo obchodu nariadenie, že štátni zamestnanci musia uprednostňovať miestne výrobky i také domáce kultúrne pôžitky ako hudba.


Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa