Po viac ako rok trvajúcom sľubnom rozbehu, keď na Slovensku pribudli desiatky nových hotelov a reštaurácií, nastáva postupná konsolidácia. Napriek tomu, že niektoré podniky neprežili viac ako pol roka, vo všeobecnosti gastro a hotelový biznis zažívali priaznivé obdobie. Podniky – najmä v atraktívnych lokalitách – si mohli dovoliť posúvať ceny nahor. V súčasnosti je situácia iná. Väčšina z nich čelí kríze. Návštevnosť od konca roka postupne začala klesať. Starosti majú nielen hotelieri, ktorí vykazujú obsadenosť zariadení okolo 30 percent, ale o klienta začali bojovať aj reštaurácie. Tie sa usilujú šetriť, ako sa dá. Niektoré prepúšťajú personál, znižujú ceny, redukujú vstupné náklady, ponúkajú prepracovanejšie obedové menu, večerné menu, akciové produktové balíky alebo šetria zo zisku. Majitelia musia meniť taktiku a hľadajú spôsoby, ako získať konkurenčnú výhodu.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?