V globálnej autobrandži rastové krivky z posledných rokov spľasli ako finančná bublina v bankovníctve. Lacné peniaze na vyspelých trhoch rozprúdili investície, nafúkli výrobné kapacity automobiliek a vyvolali zdanie zdravej a stabilnej spotreby v celej autobrandži. Tá je dlhodobo odkázaná na bankové a spotrebné úvery. Na strane výrobcov i zákazníkov.

Problémy s likviditou vo finančných inštitúciách zabrzdili finančné toky pri prúdení prevádzkového a investičného kapitálu v automobilkách a sťažili prístupnosť kúpy vozidiel klientom. Kríza priniesla nedostatok úverov a pod drobnohľad si vzala aj efektivitu rozmachu autokapacít z minulosti, ktorých životaschopnosť pri jednotlivých značkách preverí tvrdá realita nasledujúcich rokov. Boj o prežitie a posilnenie svojich pozícií v autobrandži zvládnu tí, ktorí neplytvali zdrojmi v minulosti, naskočili na úsporný režim dostatočne včas, zreálnia, ba aj zrušia investičné projekty, ktoré nadhodnotili. A najmä, čo najpresnejšie dokážu odhadnúť budúcu rovnováhu medzi produkciou a reálnym dopytom.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa