Aby zahraničné pivovarnícke koncerny mohli uspieť v slovenských krčmách a chladničkách, platili za dlho budované domáce značky veľké peniaze. Akvizície pivovarov patrili k tým najdrahším. Slovensko patrí k tradičným pivovým krajinám, a tak každý pivovarník očakával, že tam spotrebitelia veria svojim vlastným pivám. Výrobky zo vzdialenejších dcér koncernov našinci ochutnávali len občas.

Holandský Heineken si tak kúpil Zlatý Bažant, Corgoň či Gemer a juhoafrický SABMiller zasa Šariš či Topvar. Nakoniec si však na Slovensku už pár posledných rokov drží pozíciu najpredávanejšieho piva brand, ktorý si tu Heineken vymyslel len pred vyše desiatkou rokov. Kelt sa na špicu tuzemského predaja dostal nečakanou marketingovou stratégiou.

To, že na tradičnom pivnom trhu je najpredávanejším pivo s takmer nulovou tradíciou, je vo svete piva naozaj unikátom. Najznámejšie slovenské pivo Zlatý Bažant predával Heineken donedávna so sloganom „To najlepšie, čo doma máme“. Iní slovenskí pivári s tým určite polemizujú a odvolávajú sa na svoje vlastné ceny z uznávaných pivných súťaží. Slogan „To najunikátnejšie, čo doma máme“ by však pre Kelt mohol platiť bez polemiky.

Krajina, kde pivo láme všetky tabu

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa