Koronakríza priniesla do biznisu neistotu a radikálnym spôsobom zmenila fungovanie firiem. Ovplyvnila aj štýl riadenia či požiadavky na manažérov a lídrov. Nový normál v riadení, ku ktorému sa biznisový svet približoval dlhodobo, pandémia výrazne urýchlila. Pre manažérov sa kríza stala výzvou, ako sa zbaviť zlozvykov a nefunkčných procesov a zároveň posilniť či implementovať do riadenia nové prvky.
Rýchly prechod na informačné a komunikačné technológie sa stal samozrejmosťou, mnohé firmy ho riešili za pochodu. „Veľa firiem narazilo na nízku úroveň digitalizácie a potrebu digitálnej transformácie v organizovaní procesov a komunikácii,“ myslí si chairman a zakladajúci partner poradenskej skupin Jene‑
wein Group Martin Krekáč.
Okrem informačno-technologickej gramotnosti rástli počas krízy požiadavky aj na iné tvrdé či mäkké zručnosti manažérov. Tí, ktorí ich nemali, pohoreli, lebo skryť nedostatky v čase krízy je ťažšie než inokedy. „Náročnejšie obdobia môžu zlé vedenie lídrov zvýrazniť,“ hovorí pre TREND šéfka Profesie Ivana Molnárová. „V čase ekonomického rastu má aj zlý manažér čo robiť, aby firmu potopil. Dnes však ani dobrý líder nemusí byť zárukou úspechu,“ dopĺňa ju riaditeľ poradenskej spoločnosti Biznishub Jozef Gima.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?