Vzdelávací systém sa musel v uplynulých mesiacoch vyrovnať s jednou z najvážnejších výziev, na ktorú ho nikto nepripravil. Táto nepripravenosť nebola len slovenským špecifikom. Naše školstvo však už dlhodobo vykazuje obdivuhodnú schopnosť značnej miery improvizácie a adaptácie na zlé podmienky, ktorá bola vždy garantom aspoň ako-takej kvality vzdelávania. Napriek tomu sa v tejto kríze nemôžeme ubrániť pocitu, že sa dala zvládnuť aj lepšie.

Po zavretí školských tried sa celý vzdelávací proces presunul do obývačiek a detských izieb, hlavným nástrojom komunikácie medzi učiteľom a žiakom sa stali rôzne internetové platformy. Školstvo sa v priebehu niekoľkých dní pretransformovalo z prezenčnej formy štúdia na dištančnú (na diaľku). Okrem využívania internetu sa informácie k žiakom dostávali aj tradičnejšími prostriedkami, ako je televízia, pošta či telefón. Učiteľmi sa dočasne stali rodičia a samoštúdium bolo pre státisíce žiakov hlavnou náplňou dňa. TREND oslovil niekoľko škôl, zriaďovateľov a žiakov, aby zistil, ako sa táto premena podarila.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa