Nové športové 2 + 2-miestne kupé vyvinuté juhokórejskou automobilkou Hyun- dai a prvýkrát predstavené v marci na autosalóne v New Yorku sme v podobe štúdie videli aj v európskej premiére v Paríži. Aby bolo jasné – nie je to nástupca aj na Slovensku predávaného Hyundai Coupé. Tento exemplár je koncepčne aj výkonovo niekde inde. Má dvojdverovú karosériu dlhú 4 630 mm a jeho rázvor meria 2 820 mm. Motor uložený vpredu poháňa zadné kolesá. Jeho silueta vám možno pripomenie Mitsubishi Eclipse, iným trebárs Nissan Z350. Charakterizuje ju vpredu zaoblená dlhá kapota, kvapkovitá dozadu splývajúca malá kabína a skrátená zadná partia s odtrhovou hranou veľkosti prítlačného krídla. K tomu muskulatívne zaoblené odsadené blatníky a mohutné prelisy, ktoré formujú boky karosérie a súčasne privádzajú vzduch k zadným brzdám. Miniatúrnej maske chladiča sekundujú zasnené tvary svetlometov a veľkokapacitné otvory náporového chladenia pod nimi. Vzadu po stranách difúzora sa lesknú hranaté hrdlá výfukového potrubia. Obraz dotvárajú dvadsaťpalcové kolesá z ľahkých zliatin, cez ktoré presvitajú kotúče a strmene brzdovej sústavy Brembo. Pod prednou kapotou bohato osadenou odvetrávacími otvormi alternujú dve pohonné jednotky – štvorvalec 2.0 Theta TCI RS (154 kW/209 k) a vidlicový šesťvalec 3,8 V6 Lambda RS (223 kW/303 k). V tandeme štandardne pracuje šesťstupňová manuálna prevodovka alebo za príplatok automatická ZF (pre štvorvalec päťstupňová a šesťvalec šesťstupňová). A teraz to najpodstatnejšie. Hyundai Genesis Coupé 2.0 TCI RS akceleruje z 0 na 100 km/h za prijateľných 8,3 sekundy, kým s motorom 3,8 V6 RS to dokáže už za slušných 6,3 sekundy. Na domácom trhu sa už začína predávať, začiatkom roka obohatí trh USA, a keď ho už vystavovali v Paríži, zrejme čoskoro dorazí aj do európskych showroomov. ©
Novinár, ktorému skoro zlyhalo srdce, zhrnul závery stoviek štúdií o strave. Toto odporúča jesť
Strava dokáže spomaliť starnutie organizmu, voľba diéty závisí aj od inzulínovej rezistencie